9 uur in een spaans ziekenhuis - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van sarahvollmer - WaarBenJij.nu 9 uur in een spaans ziekenhuis - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van sarahvollmer - WaarBenJij.nu

9 uur in een spaans ziekenhuis

Door: Saar

18 Februari 2009 | Spanje, Salamanca

Buenas Dias allemaal!

Vorige week dinsdag nacht kon ik de slaap maar niet vatten.. Rond de klok van 03.00 besloot ik dat het geen zin had in bed te blijven rond draaien, en stond dus op om een rondje door het appartement te maken. Tot mijn grote verbazing en schrik trof ik mijn huisgenootje Babette aan op de gang, moeilijk ademend,met tranen in de ogen en bonzend op de deur van Dana (ander huisgenootje en tevens dokter)!
Omdat Dana niet reageerde op het geklop, stormde ik haar kamer binnen en riep: ´We have an emergency!!´ Het eerste wat in ons opkwam was get Emergency nummer van Enforex (de school) bellen; 24/7 beschikbaar te gebruiken in noodgevallen!!(is wat de school op de 1e dag gezegd had)
Niets bleek minder waar, we kregen een niet engels sprekende kerel aan de lijn die steeds maar in het spaans vroeg wat onze namen waren en waar we woonden.. LEKKERBELANGRIJK VRIEND, WE HEBBEN HULP NODIG!
We wekte onze laatste en wel spaans sprekende huisgenootje Jessica, zij belde een taxi en voor ik het wist zaten we met zn vieren in een taxi gepropt, opweg naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen (Babette ademde nog steeds moeilijk) vroegen ze eerst naar haar naam, haar nationaliteit en haar verzekering.. Na tien minuten vragenvuur kreeg ze een rolstoel onder dr reet geschoven en werd ze naar een klein kamertje vervoert, er mocht 1 persoon mee naar binnen.. Jessica ging mee zodat zij kon vertalen wat de dokters zeiden.
Op dat moment dacht ik dat het ongeveer één a twee uur zou duren: babbelen, bloedonderzoek, medicijnen en hup naar huis. Helaas..
Babette werd van de ene afdeling naar de andere ge-rol-stoelt, de ene na de andere bloedtest werd afgenomen en ze kreeg wel 8 verschillende dokters te zien.
Het resultaat na 9 uur in het ziekendhuis: "Er is duidelijk iets mis, maar we weten niet precies wat".
Met een familietas medicijnen en een rekening van 100 euro op zak, keerde we terug naar huis.
Het goede nieuws echter: Babette is weer bijna de oude!!

Zaterdag zijn we daarom ook samen gaan shoppen, heerlijk! Het centrum van Salamanca is prachtig en zeeeeer geschikt voor een dag shoppen!

Verder hebben we gister onze Israelische huisgenootje een totale make over gekregen; nieuwe outfit en nieuw haar!!Echt mas bonita!She realy needed it!

Aanstaande zaterdag ga ik naar Carnaval in Rodriquez. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar ik moest zojuist een papier ondertekenen waarop stond dat de school niet aansprakelijk is op het moment dat ik gespiesd word door een agressieve opgehitste stier.. Wel begrijpelijk opzicht, ze kunnen niet aan de gang blijven met al die stomme
gespiesde toeristen!!
Geen paniek, ik kijk wel uit, zal niets roods aantrekken..

Está es todos, hasta luego!!
Un beso, xx Saar

• 18 Februari 2009 - 12:51

Sien:

sgatje wat maak jij weer een dingen mee. En negen uur lang:O pfff om gek van te worden...
    zo te horen geniet je daar nog steeds:) super mooi...hier is het leven goed...kriebel je snel weer!!

dikke kuss en alle liefde(K)(L)

• 18 Februari 2009 - 13:35

Nina Smit:

Ieeehh wat een spannend verhaal en wat een toeval dat jij weer net een ronde ging maken door het appartement in deze nachtelijke uren!!! Hoe is het verder, super leuk dat je toch nog iets schrijft hier!!! Ziet er al goed uit het Spaans!!! Liefs enne als je terug bent dan trakteer ik jou op een drinkje of borrel ergens... kusss

• 18 Februari 2009 - 13:55

Roos:

jeetje wat een gedoe! wel fijn dat alles weer goed is gekomen.
    en ja... shoppen is het beste medicijn wat er is! is veder alles goed met je?als je terug bent moeten we maar snel is afspreken!

liefs Roos

• 18 Februari 2009 - 16:57

Pieter:

hoei lekker gedoe

smak

• 18 Februari 2009 - 18:26

Marlyn Tu Prima!!!!!:

hola sarah como estas? con migo bien megusta que puedes hablar esspañyol y tu tegusta que puedes hablar españyol mira megusta que tu vienes a mi casa!!!! vamos a la piscina jajaj no era broma no vamos a...... caminar al pueblo y haber que mas a comprar ropa (mucho) kan je dit allemaal verstaan??? ik wel duhhhhh maar xxxx marlyn je ale liefste kleine nichtje

• 19 Februari 2009 - 17:57

Leila:

Lkkkkors! Haha, ook dat is weer een belevenis erbij!;) Het klinkt alsof je het super hebt, das heel fijn om te horen!
    Veel succes en plezier chica!! (daar houdt mijn spaans dan ook wel weer mee op..:P)
    Veel liefs.

• 19 Februari 2009 - 18:13

Zussie:

Saarie! (L)

Sukkeltje ben je ook weer he dat je, je mobiel kwijt was. Maar ja dat moet bij jou wel gebeuren, haha! :P

Is alles goed daar?Heb je nog leuke nieuwe dingen gekocht?
    was gister 20 graden daar toch? echt niet eerluk, maar weel heerluk!

Ik had trouwens toch iets mee gemaakt vandaag gekj, op school. We zaten met z'n 5'ven voor drie kwartier vast in de lift:O
    eerst was wel eng, maar daarna was het echt lachen en was zo heet in die lift!
    Maar was zeker leuk om een keer mee te maken, haha!

We krabbelen, hyvse, bellen, faxen alles!

Love you sissa!

X Jazz

• 24 Februari 2009 - 09:18

Cath:

Haha malle malloot!! Wat een avonturen!! Veel plezier nog peniskokeeer!! X

• 25 Februari 2009 - 09:30

Mattia En Silke:

Jeetje...dat klinkt best heftig! Grote avonturen bij jou! Veel plezier bij carnaval, partyze!! Of is t al voorbij:P
    Geniet ze!!
    Kussen